Vásárlás, fizetés, számlázás

Hogyan tudok közlekedési mobiljegyet vásárolni?

A CityAPP szolgáltatásai közül a Közlekedési Mobiljegy ikont kell választani. A vásárlási oldalon a kívánt várost megjelölve a megjelenő jegyek és bérletek közül ki kell választani a megvásárolni kívánt terméket. Ha szükséges, meg kell adni a használt igazolvány típusát és azonosítóját. A „Fizetés”gombbal történik a vásárlás jóváhagyása, mely átirányít a banki felületre. A fizetés a meglévő egyenlegről, vagy a SimplePay rendszerén keresztül, bankkártya segítségével történhet meg.

A vásárlást követően egy visszaigazoló képernyő tájékoztat a vásárlás sikerességéről. A mobiljegy az azonnali érvényességi dátum megjelölése esetén a vásárlás időpontjától számított 2 percen belül használható leghamarabb utazásra.

Milyen közlekedési mobiljegyeket lehet vásárolni?

Minden olyan közösségi közlekedési díjterméket, amelyet a Nemzeti Mobilfizetési Zrt.-vel szerződéses kapcsolatban lévő közlekedési társaságok mobiljegy formában elérhetővé tesznek. Tehát helyi és helyközi vonaljegy, napijegy, bérlet, valamint ezek kedvezményes típusai.

A megvásárolható jegy és bérlettípusok az adott város közlekedési társaságának kínálatától függ, melyek az applikáció menüpontjában kerülnek listázására.

Hogyan fizethetek?

Az alkalmazásban elsősorban bankkártyás fizetésre van mód. Azonban a visszaváltott díjtermékek ellenértéke az Ön, applikációban vezetett egyenlegén kerül jóváírásra. Következő vásárláskor először ebből az egyenlegből kerül levonásra a fizetendő összeg, és az esetlegesen fennmaradó rész egyenlíthető ki bankkártyával.

A bankkártya egyszerűen és biztonságosan elmenthető, regisztrálható az applikációban, és a SimplePay fizetési rendszer tárolja az adatokat. Így a következő vásárlások alkalmával egyszerűen kiválasztható a fizetésre használni kívánt kártya.

Mit jelent az alkalmazásban mentett bankkártya?

A CityApp SimplePay fizetési rendszert használ a közlekedési mobiljegyek értékesítésére, így a bankkártyák regisztrációja, a kártyaadatok tárolása is ebben a bankbiztonságú rendszerben történik meg.

A kártyaadatokat csak első alkalommal kell megadni, a mentés funkció használatával fizetéskor csak ki kell választani a fizetésre használni kívánt kártyát.

Az alkalmazás nem tárolja a bankkártyám adatait. Hogyan lehetséges ez, ha egyszer elmentettem?

A bankkártya adatok nem a telefonon, nem a CityApp alkalmazásban, hanem biztonságos szervereken kerülnek tárolásra a SimplePay rendszerében.

Mi a teendő, ha nem kaptam e-mailben visszaigazolást a vásárlásról?

A bankkártyás fizetési tranzakció után az alkalmazás értesíti Önt a sikeres vásárlás tényéről, valamint a SimplePay fizetési rendszer azonnal küld egy visszaigazolást a regisztrációs e-mail címre. A vásárlás sikeressége nem függ a visszaigazolás megküldésétől, kommunikációs hiba is okozhatja annak elmaradását. Ha a visszaigazolás újbóli kiküldését szeretné kérni, kérjük, keresse a SimplePay ügyfélszolgálatát.

Mi a teendő, ha nem kaptam számlát?

A bankkártyás fizetési tranzakció után az alkalmazás értesíti Önt a sikeres vásárlás tényéről, a SimplePay fizetési rendszer azonnal küld egy visszaigazolást, valamint a számla megérkezik a regisztrációs e-mail címre és megjelenik a „Számláim” menüpontban. Amennyiben a számla nem érkezik meg, kérjük, keresse ügyfélszolgálatunkat (ugyfelszolgalat@cityapp.hu) vagy hívja a 21/24 24 200 telefonszámot.

Mi a teendő, ha a banktól értesítést kapok a fizetett összeg terheléséről, de az alkalmazásban nem jelent meg a megvásárolt jegy vagy bérlet?

Ez esetben kérjük, ellenőrizze először a CityApp Közlekedési MobilJegy szolgáltatáson belül, hogy a megvásárolt jegy nincs-e az „Elérhető jegyek” között. Abban az esetben, ha itt sem jelent meg a vásárlás eredménye, akkor vegye fel a kapcsolatot a CityApp Ügyfélszolgálatával (ugyfelszolgalat@cityapp.hu).

Tudok-e számlát igényelni a vásárlásaimról?

Minden jegy vásárlásáról készül számla. A kapott számlák a „Számláim” menüpontban letölthetőek, illetve a regisztrációs e-mail címre is továbbításra kerülnek.

Cég, munkáltató nevére is kérhetek számlát?

Igen, ebben az esetben számlázási adatként a cég adószámának első 8 számjegyét kell megadni. Ez alapján az applikáció azonosítja a céget, és a többi adat automatikusan kitöltésre kerül. Fontos azonban tudni, hogy az állami kedvezményt tartalmazó jegyekről és bérletekről (pl. diákbérletek, egyéb kedvezményes árú díjtermékek) cég nevére szóló számlát nem lehet igényelni.

Utólag módosíthatom-e a számla adatokat?

Igen, a tranzakció azonosító és a számla adatok megadásával keresse Ügyfélszolgálatunkat (ugyfelszolgalat@cityapp.hu), ahol a korábbi számla sztornózásra kerül, és új számlát állítanak ki.

Hogyan adhatom meg a Volánbusz helyközi jegy vásárlásánál a települést?

Ezeknél a díjtermékeknél nem az induló, illetve a cél települést kell megadni, hanem a kilométer-övezetet. Az információs ablakból elérhető menetrendek.hu (link) oldalon tájékozódhat arról, hogy utazása mely kilométer-övezetbe tartozik.

Honnan tudhatom, mely kilométer-övezethez tartozó helyközi jegyet kell vásárolnom?

Erről az információs ablakból elérhető menetrendek.hu oldalon tájékozódhat.

Adja meg ezen az oldalon, hová szeretne utazni, és a megjelenített távolságot felfelé kerekítve megkapja, mely kilométer-övezetet kell választania.

Kérjük, ellenőrizze, hogy a kiválasztott járat országos besorolású-e, ugyanis ellenkező esetben távolsági kiegészítő jegyre is szüksége lesz. Ilyenkor először a menetjegyet, majd az azonos kilométer-övezetű távolsági kiegészítő jegyet kell megvásárolnia.

Mikortól lesz érvényes a megvásárolt jegyem vagy bérletem?

Miután kiválasztotta a megfelelő közlekedési mobiljegyet, adja meg az érvényesség kezdetének időpontját. Ha nem él ezzel a lehetőséggel, jellemzően 2 perc elteltével automatikusan megkezdődik a jegy érvényessége. Ezt különösen akkor vegye figyelembe, ha elővételben szeretne jegyet vásárolni.

Kérjük, ne felejtsd el, hogy felszálláskor be kell olvasnia a járművön található kódot!

Új jegy vásárlás lépései

Ellenőrizze telefonkészülékén az internet kapcsolatot, majd lépjen be a CityApp alkalmazásba, és ott válassza a Közlekedési MobilJegy szolgáltatást.

A „Vásárlás” lehetőséget választva, megjelenik a városválasztó, kiemelve a Budapest helyi és a Volánbusz helyközi utazás lehetőségét.

A település kiválasztása után, az ott elérhető díjtermék típusok, majd az egyes díjtermékek tekinthetőek át.

A megvásárolni kívánt díjtermék kiválasztásával megjelenik egy rövid tájékoztató. A kívánt jegy, vagy bérlettípust megkattintva beállíthatóak az adott díjtermék egyedi adatai, pl. az érvényesség kezdete, kilométerövezet, azonosításhoz szükséges igazolvány típusa, és száma.

A fizetési mód választása során, ha kívánja, elmentheti bankkártyáját, majd „Tovább” gombbal látható a tervezett vásárlás összegzése.

A „Fizetés” gombbal átirányítjuk a banki fizetési felületre.

A frissen vásárolt termékek néhány típusa jellemzően a vásárlástól számított 2 perc múlva válnak érvényessé, addig „Még nem érvényesített” a státuszuk, és utazásra nem jogosítanak fel.

A vásárlásról minden esetben számla készül, melyet a regisztrációs e-mail címre küldünk, illetve a számláim menüpontból is letölthető.

Másnak is vehetek jegyet, bérletet?

Igen, az Önnel együtt utazók számára is vásárolhat közlekedési mobiljegyet vagy mobilbérletet. Fontos azonban, hogy a vonaljegyek és menetjegyek esetében utazáskor minden egyes jegyet külön-külön kell érvényesíteni, majd bemutatni. Ugyanez érvényes az utazás során történő ellenőrzéskor is.

Fontos kiemelni, hogy a közlekedési mobiljegy nem átruházható, csak abban a CityApp fiókban használható, amelyikben megvásárolták. Ezért több, egy időben használatos bérletet és napijegyet csak akkor praktikus ugyanabban a fiókban megvásárolni, ha az érvényességi idő alatt végig együtt utaznak.

Lehet-e elővételben vásárolni?

Lehet. A részletekről érdeklődjön az egyes közlekedési társaságoknál vagy az applikáción belül a termékleírásoknál.

Ki lehet-e cserélni a közlekedési mobiljegyet?

Ha nem megfelelő közlekedési mobiljegyet vásárolt, akkor azt az érvényességi idő kezdete előtt váltsa vissza, majd indítson egy új vásárlást a kívánt díjtermékre.

Visszaváltható-e a mobiljegy, bérlet?

Igen. Érvényesítés vagy érvényességi idő kezdete előtt, a jegy részletei oldalon található „Visszaváltás” gombot választva. A visszaváltott mobiljegy teljes díja az Ön egyenlegen kerül jóváírásra, mely a következő vásárláskor felhasználható.

A közlekedési mobiljegyek ára különbözik a papíralapú jegyek, bérletek árától?

A Volánbusz járataira 5%-os kedvezmény érvényes a mobiljegyként megváltott helyközi (távolsági) menetjegyekre és kiegészítő jegyekre.

Más esetben nincs különbség a papíralapú jegyek, bérletek ára és a közlekedési mobiljegyek ára között, valamint külön kényelmi díjat sem számolunk fel az online vásárlásért.

Milyen adatokat kell megadnom a vásárláshoz?

település neve – helyi közösségi közlekedés esetén

közlekedési mobiljegy típusa

kilométerövezet – helyközi közösségi közlekedés esetén

közlekedési mobiljegy érvényességi idejének kezdete – azon termékeknél, ahol erre szükség van

azonosításra alkalmas okmány típusa / kedvezményre jogosító igazolvány típusa – azon termékeknél, ahol erre szükség van

számlázási adatok