Közlekedési Mobiljegy használata

Hol találom a megvásárolt jegyemet, bérletemet?

A megvásárolt közlekedési mobiljegy a CityApp alkalmazás „Közlekedési mobiljegy” fiókot választva érhető el. Sikeres fizetést követően az „Elérhető jegyek” között jelenik meg. Korábban használt, már nem érvényes díjtermékek az „Elhasznált jegyek” fül alatt találhatóak.

Azonnal használhatom a megvásárolt jegyemet, bérletemet?

A megvásárolt közlekedési mobiljegyek jellemzően a fizetést követően 2 perc elteltével  használhatóak fel. Azokat a díjterméket, amelyeknél nem szükséges érvényességi időt beállítani a vásárlás alkalmával, utazás előtt érvényesíteni kell.

Jegy érvényesítése

Ellenőrizze telefonján az internet elérést, majd lépjen be a CityApp alkalmazás „Közlekedési mobiljegy”fiókba, majd az „Elérhető jegyek” közül válassza ki a használni kívánt közlekedési mobiljegyet.

Használja az „Érvényesítés járművön” funkciót, melyhez a telefon kamerájához való hozzáférést engedélyezni kell.

Olvassa le a jármű, vagy a jegyérvényesítő készülék oldalán található kódot. A megjelenő animációt mutasd be a járművezetőnek, vagy a személyzetnek.

A vásárlás során megadott igazolvány bemutatását a járművezetők és a személyzet kérheti ellenőrzésre.

A napijegyek és bérletek kivételével minden díjterméket szükséges érvényesíteni minden közlekedési eszközön, minden utazásnál.

Hol található a járműveken az érvényesítő kód?

Az érvényesítő kód minden esetben jól látható helyen található, a járművek külső felületén, az első utasajtó mellett, a járművezetőnél, a jegyérvényesítő készüléken, vagy az utastérben.

Mik ezek a színes, mozgó ábrák, amik megjelennek a közlekedési mobiljegyek érvényesítésekor?

Ezek bizonyítják a járművezetőnek, vagy a személyzetnek, hogy a közlekedési mobiljegy érvényes.

Minden utazáskor külön kell érvényesítenem jegyemet, bérletemet?

A papíralapú jegyekhez hasonlóan a közlekedési mobiljegyeket is minden utazás alkalmával külön kell érvényesíteni. A bérletek és napijegyek esetében azonban csak az elsőajtós rendben közlekedő járatokon és a metrón van szükség bemutatásra.

Magamnál kell tartanom az utazásra jogosító okmányomat?

Igen, mert azt a járművezető és a személyzet bármikor kérheti.

Az alábbi hibaüzenetet látom: „A kiválasztott jegy ezen a vonalon nem használható”. Mi ennek az oka, mi a teendő?

Ilyen hibaüzenet akkor fordul elő, ha olyan jeggyel vagy bérlettel szeretne utazni, amelyik az adott járatra nem érvényes. Kérjük, ellenőrizze, hogy a megfelelő jegyet választotta-e.

Hogyan mutathatom fel az érvényes mobiljegyet vagy bérletet?

Első ajtós felszállásnál, aktív internetkapcsolatot használva olvassa be a jegyérvényesítő készüléken vagy a járművön található kódot az “Érvényesítés járművön” funkcióval, majd a képernyőn megjelenő egyedi animációt mutassa fel.

Volt érvényes közlekedési mobiljegyem, de sajnos nem tudtam felmutatni. Utólag bemutathatom-e a pótdíjazáskor érvényes mobiljegyemet?

A pótdíjazás szabályai a közlekedési mobiljegyek esetében is megegyeznek a papíralapú jegyekével, bérletekével. Bővebb információ a közlekedési társaságok honlapján található.

Lehet-e egyszerre több közlekedési mobiljegyet is használni?

Ha személyhez, igazolványhoz nem kötött típusból több érvényesíthető mobiljegy áll rendelkezésre az applikációban, akkor többen együtt tudnak utazni. Ez esetben minden együttutazó számára külön-külön szükséges mobiljegyet érvényesíteni, és bemutatni.

Használható-e egyszerre több készüléken is egy mobiljegy?

A mobiljegyek és bérletek ugyanazon időpontban egyidejűleg csak egyetlen mobilkészüléken használhatóak. Amennyiben nem azon a készüléken keresztül kerül felhasználásra, ahol azt vásárolta, akkor át kell helyezni a másik készülékre. Az áthelyezés egy gombnyomással indítható, amennyiben az új készüléken is ugyanazzal a profillal van bejelentkezve a CityApp alkalmazásba.

A közlekedési társaságok szabályozzák az áthelyezések lehetséges számát. Ha Önnek már nem kínál fel több lehetőséget az alkalmazás, kérjük, keresse a közlekedési társaság ügyfélszolgálatát. Fontos, hogy az alkalmazás törlése és újra telepítése szintén áthelyezésnek minősül.

Hogyan helyezhetek át egy mobiljegyet vagy bérletet egy másik készülékre?

Az áthelyezés az adott díjtermék jellemzőinél az „Áthelyezés” gomb megnyomással indítható.

A megvásárolt és érvényes mobiljegyet maximum kétszer lehet áthelyezni másik mobiltelefonra. Minden további áthelyezés a közlekedési társaságok ügyfélszolgálatán lehetséges A még nem érvényesített mobiljegy tetszőleges számban szabadon áthelyezhető. Fontos, hogy az alkalmazás törlése és újra telepítése szintén áthelyezésnek minősül.

Megváltozott az igazolványszámom, mi a teendőm?

Amennyiben az igazolványszám változásakor napijegy vagy bérlet már megkezdte érvényességét, az adott közlekedési társaság ügyfélszolgálata nyújt segítséget.

Ha még nem kezdte meg érvényességét, akkor, kérjük, váltsa azt vissza, és ismét megvásárolva adja meg az új igazolványszámot. Visszaváltáskor a díjtermék ára az Ön CityApp egyenlegén kerül jóváírásra. Ezt az összeget a következő vásárláskor fogja tudni felhasználni.

Mi a teendő, ha rendszerhiba miatt nem tudom érvényesíteni a mobiljegyet és ez büntetést eredményez?

Amennyiben a közlekedési mobiljegyet már megvásárolta, és működő, aktív internetkapcsolattal rendelkező mobilkészüléken a CityApp rendszerhibája miatt nem tudja érvényesíteni, vagy bemutatni azt, akkor Ön kártérítésre jogosult. Ehhez először rendeznie kell a pótdíjat a közlekedési társaság felé, ezután lehetséges a kártérítési igényt benyújtani. Ügyfélszolgálatunk készséggel áll rendelkezésére.

Mi a teendő, ha megvettem a mobiljegyet vagy bérletet, és lemerült a telefonom?

A mobiltelefon feltöltöttségéről és a mobil adatkapcsolat biztosításáról a Felhasználónak kell gondoskodnia. Amennyiben a fenti okokból eredően a megvásárolt közlekedési mobiljegyet nem tudja ellenőrzésre bemutatni, az eljárás megegyezik a papíralapú díjtermékek esetében érvényes gyakorlattal. Kérjük, keresse a közlekedési társaság ügyfélszolgálatát!